Tämä sivusto on suljettu.

Internet markkinointi kustannustehokkaasti

J2 Media on keskittynyt Internet markkinoinnin osa-alueista erityisesti hakukoneoptimointiin ja sisällöntuotantoon. Hallitsemme myös Google Places -optimoinnin, hakusanamainonnan ja www-suunnittelun salat.
Anna meille plussaa:

Ala muuttuu alati, ja koemme, että nyt on meidän aikamme muuttua mukana. J2 Median vastuuhenkilöt ovat ottaneet opikseen ja ryhtyneet analysoimaan alaa paljon aiempaa tarkemmin, mutta affiliate-mainonta jatkuu silti vahvasti. Vain omilla projekteilla voin vapaasti testata uusia olettamuksia ja kirjata ylös vaikutukset hakutuloksiin ja konversioon. Tällä hetkellä teen pro gradu -työtäni affiliate-mainostamisen käytännöistä, seurannasta ja tehokkuuden optimoimisesta. Myöhemmin, maisteriksi valmistumisen myötä, tavoitteenani olisi yhdistää harrastuksena syntynyt toiminta ja työelämästä saatava kokemus ja luoda yhä tehokkaampi Internet-markkinoinnin osaajakokonaisuus.

Siinä missä Internet-markkinointi oli vielä 10 vuotta sitten lähes tuntematon ala, tulee sen nykyään olla osa jokaisen yrityksen markkinointimixiä. Me yhdistämmekin kaupallisen alan koulutuksemme tehokkaasti markkinointiin netissä.

Kaikkiin yhteydenottopyyntöihin, sähköposteihin ja puheluihin vastataan innolla. Mikään projekti ei ole liian pieni, haastava tai hankala. Olen aina valmis auttamaan!

Google Panda Update – ohjeita hakukoneoptimointiin

Googlen Panda Update (aikaisemmin myös Farmer Update) on niittänyt mainetta hakukoneoptimoijien ja affiliate-miesten joukossa. Tässä artikkelissa käsittelen Panda-päivityksen vaikutusta, sen aiheuttamia muutoksia hakukoneoptimointiin ja yleisimpiä oireita. Kerron myös, kuinka voit optimoida sivustosi sopimaan Google Pandan kanssa yhteen – ja kuinka teet hakukoneoptimoinnista jatkuvan prosessin, joka tähtää hyvään näkyvyyteen myös tulevaisuudessa.
Lue loputkin »

Feeding the Panda SEO-kirja

Eräältä nimeltämainitsemattomalta keskustelupalstalta löysin erinomaisen e-Kirjan, joka kertoo Googlen Pandaksi nimetyn algoritmipäivityksen jälkeisestä ajasta. Pitkäjänteinen ja oikeaoppinen White Hat -hakukoneoptimointi sinällään ei muuttunut mitenkään – mutta mm. black hat spämmereiden ja sisältöfarmien, sekä Web 2.0 -saittien merkitys on nyt selvästi muuttunut. Internet-markkinoinnin ammattilaisen elkein olen tietysti lukenut kirjan kannesta kanteen jo muutamaan otteeseen!
Lue loputkin »

Hakusanamainonta – Google-markkinoinnin perusteita!

Hakusanamainonta on yksi Google-markkinoinnin peruskeinoista, jolla saadaan erittäin nopeasti ja tehokkaasti kohdistettua liikennettä sivustollesi. Hakusanamainonta ei ole kuitenkaan ilmaista, vaan siitä joudutaan maksamaan suoraan sille hakukoneelle, jolta palvelua ostetaan. Tällainen hakukone voi olla esimerkiksi jo mainitsemamme Google tai vastaavasti nykyään myös Facebook, Bing tai vaikkapa Yahoo. Hakusanamainonta on kuitenkin erittäin kustannustehokasta, sillä sinä maksat vain tuloksista:

Et maksa mainosten näyttämisestä tai siitä ajasta, jonka kampanjasi pyörii – maksat ainoastaan klikkauksista, eli oikeasti sivullesi ohjatusta liikenteestä.

Lue loputkin »

Hakukoneoptimointia Turussa

Hakukoneoptimoinnilla tarkoitetaan nettisivujesi sijoitusten nostamista hakukoneiden hakutuloksissa, tärkeiden avainsanojen analysointia, useampien sinulle sopivien sivujen luomista, ja yleisesti ottaenkin ihan vain Googlen työn helpottamista. Hakukoneoptimoinnista on tullut myös suurimuotoinen bisnes, etenkin Helsingissä, Tampereella ja Oulussa. Turku on kuitenkin tuntunut jäävän kehityksessä hieman jälkijunaan. Hakukoneoptimointi Turussa on pitkälti muutaman suuremman toimijan käsissä – luonnollisesti, me emme kuulu niihin, yllätys yllätys.
Lue loputkin »

Google Maps optimointi – Miten näkyä Google Places -kartalla!

Google Maps optimointiGoogle Maps -optimointi on tulossa kovaa vauhtia, sillä webin paikallisuus ja hakutulosten tarkempi maantieteellinen kohdistaminen on lisääntymässä. Nyt jo pienyrittäjälle on tärkeää näkyä Internetin ihmemaailmassa – mutta entäpäs, jos ensimmäinen hakutulos voisikin olla juuri sinun yrityksesi sijaintitieto? Mietippä tilannetta, jossa nälkäinen yritysjohtaja pohtii, minne viedä vieraat syömään. Googlaamalla hän selvittää, missä ovat parhaat “ravintolat Turku”. Ensimmäiseksi pamahtaa juuri sinun ravintolasi, vaikka et ole mainontaan käyttänytkään suuria summia. Yritysjohtaja tuo vieraansa lounaalle luoksesi.
Lue loputkin »

Sähköpostimarkkinointi

Sähköpostimarkkinointi on nykyisellään suhteellisen toimiva työkalu ja erittäin kustannustehokas tapa sekä pitää yhteyttä asiakkaisiin, että saada uusia. Kuitenkin sellainen sähköpostimarkkinointi, jolla tavoitellaan uusien asiakkaiden löytämistä, on usein kovin tungettelevaa ja välillä hieman kyseenalaistakin. Ensimmäisenä lähinnä nousee kysysmys, mistä yritys tai yrityksen puolesta sähköpostittava markkinoija on saanut käyttöönsä minun sähköpostini. Usein nimittäin minunkin sähköpostiini ilmestyy viestejä, jotka tulevat yrityksiltä, joille en ole antanut lupaa yhteydenottoihin – tai siltä se ainakin vaikuttaa. Kyseessähän on tietysti sähköpostilistoille spämmivä affiliate-hemmo, joka lähettää viestejä kumppanuusmarkkinointitulojen toivossa. Tästä toiminnasta on noussut mediassa asti keskusteluja muutamaan otteeseen. Onko oikein siis lähettää viestejä esimerkiksi Gigantin, IKEA:n tai vaikkapa jonkin pikavippifirman nimissä, vain saadakseen ihmiset klikkaamaan affiliate-linkkiä ja ostamaan tuotteen.
Lue loputkin »

Mainoksia blogiin – lue mistä voit lisätä mainoksia blogiisi!

Hyvin usein suomalaisissa blogeissa ei ole mitään mainoksia tai maksettua sisältöä. Blogia siis pidetään vain huvin ja urheilun vuoksi, eikä niinkään dollarinkuvat silmissä. Mikäli haluat kuitenkin myös kokeilla tienata hieman blogillasi, kannattaa blogiin iskeä mainoksia.
Lue loputkin »

Muotiblogien ongelmat – lue 3 pahinta virhettä

Periaatteessa muotiblogin pitäminen on erittäin helppoa. Niche on jo valmiiksi määritelty – ainakin ympäripyöreästi, ja aihe on varmasti lähellä kirjoittajan sydäntä. Erilaisia Henkan ja Maukan pitkiksistä ja Maybellinen ripsareista kirjoittavia blogeja on kuitenkin tusinassa ainakin viisitoista. Muotiblogit ovat yhä kuuma aihe, joskaan eivät niin kovassa nousukiidossa kuin vielä vuosi tai pari sitten. Kävijämäärät ovat kuitenkin erittäin suuret ja ompa parhaat bloggaajat jo ostettu erilaisiin palveluihinkin osaksi. Näistä palveluista tunnetuin lienee IndieDays, joka on kätevästi ja tehokkaasti koonnut netin parhaat muotiblogit yhden sivuston alle. Minun mielestäni blogeissa kuitenkin on selkeitä ongelmia, ja listaankin tässä lyhyesti niistä muutaman.
Lue loputkin »

Lisää kävijöitä blogiin – seuraa näitä ohjeita!

Olet ehkä aloittanut jo oman blogisi, kuten edellisessä artikkelissa mainitsimme. Blogin aloittaminen osoittautuikin yllättävän helpoksi, mutta miten uuteen blogiin saataisiin sitten kävijöitä?
Lue loputkin »

Blogin aloittaminen – 3 kätevää vinkkiä

Blogin aloittaminen tyhjästä ei aina ole maailman helpoin tehtävä: Pitäisi saada blogin ulkoasu kutsuvaksi, keksiä jotain oikeaa sanottavaa ja hankkia jopa niitä kävijöitä sivustolle. Bloggaamisesta on kuitenkin tullut erittäin suosittu tapa niin yritysten, yhdistysten kuin yksityistenkin parissa. Se on hyvä tapa kertoa omia mielipiteitä ja pitää yhteyttä asiakkaisiin, potentiaalisiin asiakkaisiin ja ystäviin. Jos et itse ole vielä aloittanut blogia, niin nyt voisi olla aika tehdä se.
Lue loputkin »